Thrive Yoga
  • Nederlands
  • English
 

pilates methode

De Pilates methode is een effectieve body workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en flexibel lichaam te creëren. Alle bewegingen komen voort uit het centrum van het lichaam en worden ondersteund door de diep liggende buikspieren, de bekkenbodemspieren en de stabiliserende (rug)spieren rondom de wervelkolom.

Thrive Pilates les

Een (Core) Pilates matles bij thrive bestaat uit een afwisselende serie stabiliserende en mobiliserende oefeningen op de mat. Als aanvulling wordt in de lessen gebruik gemaakt van o.a. oefenballen en zogenaamde therabands (elastiek). Deze hulpmiddelen helpen je nog bewuster te worden van je lichaam en beweging. Schrijf je nu in voor je eerste Pilates klas via deze link

pilates vs yoga

Yoga is een meer dan 3000 oude filosofie met als doelstelling meditatie met behulp van o.a. een fysieke practice. Pilates is veel recenter (100 jaar oud) en is direct gericht op het fysieke aspect zonder de filosofische benadering van de Yoga. In de praktijk zijn ze complementair en is het goed om afhankelijk van je actuele behoefte beiden te beoefenen. Een helder overzicht van de overeenkomsten en verschillen vind je onder deze link ' pilates vs yoga'. Het beste is natuurlijk om beiden te ervaren!

Pilates achtergrond

Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates (1880-1967) en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Hierdoor verbetert de flexibiliteit, houding, en coördinatie. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling.

 

"Binnen tien sessies merk je het verschil; binnen twintig sessies zie je het verschil, binnen dertig sessies heb je een heel nieuw lichaam" - Joseph Pilates

 

NEEM NU EEN PROEFLES: 2 VOOR € 15 OF 5 VOOR € 35
AANMELDEN PROEFLES