Thrive Yoga
  • Nederlands
  • English
 

yogastijlen

Thrive biedt verschillende complementaire yogastijlen aan, alleen gebaseerd op fysieke uitingen van Yoga (traditioneel Hatha Yoga). Zo zijn er actieve Vinyasa Yoga en in een langzamer tempo Yin Yoga en Restorative lessen waarbij we spieren en bindweefsel strekken. De Yin/Yang les is een combinatie van deze twee vormen en de Jivamukti Yoga is een specifieke (krachtige) Vinyasa stijl. Hatha Yoga is een stijl geschikt voor alle niveaus met staande houdingen in een rustig tempo. Vind de stijl die aansluit bij jouw behoefte van dit moment en probeer ze allemaal!

levels

Zonder specifieke vermelding is een les toegankelijk voor alle niveaus en wordt de les afgestemd op de samenstelling van de groep.  In de Basics lessen ligt het tempo wat lager en gaan we dieper in op de 'basic alignment', dit maakt de les ideaal voor beginners, maar ook interessant voor een intermediate level. Bij een enkele les staat 'intermediate' dat betekent dat deze niet voor beginners is.

vinyasa yoga

Vinyasa is een vloeiende, dynamische vorm van yoga waarin verschillende houdingen elkaar afwisselen op het ritme van de adem. De voortdurende focus op adem en beweging brengt de aandacht gemakkelijk in het nu. Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel en worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen. De nadruk ligt op het vergroten van (innerlijke) kracht, concentratie en uithoudingsvermogen. Elke les heeft vaste onderdelen, zoals de opwarming met de zonnegroeten, staande en grondhoudingen, meditatie en eindontspanning. Een bijzondere Vinyasa vorm op het lesrooster is ' Jivamukti Yoga', een krachtige flow vorm uit New York, zoals onderwezen door Sharon Gannon en David Life.

YIN YOGA 

De Yin lessen bij Thrive bieden een wat rustiger fysieke hatha yoga beoefening gebaseerd op de Yin Yoga principes (van Paul Grilley) waarin vooral grondoefeningen gedaan worden, waarbij de spieren ontspannen blijven en we werken op de Fascia lagen (bindweefsel). Deze Yogavorm is zeer geschikt voor diepe strekkingen, maar ook om te ontspannen. Ook als je even geen zin hebt in een actieve flow of als je een blessure hebt of wilt revalideren is Yin Yoga een hele goede keuze. In tegenstelling tot de op yang gebaseerde yogavormen, waarbij de spieren worden aangespannen/ geactiveerd om in een houding te komen, laat je in deze vorm van yoga de spieren juist los en richt je je op de dieper liggende bindweefsels en gewrichten. De strekkingen worden ook afgewsisseld met bewegende vormen. De houdingen worden langere tijd vastgehouden (3-7 minuten). Yin Yoga is een prachtige aanvulling op onze (meer Yang gerichte) Vinyasa Flow. 

Yin Yang Vinyasa

Yang is alles wat dynamisch is, steeds veranderend, zichtbaar, warm en sterk. Yin is alles wat statisch is, stil, verborgen, koud en zacht. De een bestaat niet zonder de ander. In onze Yin Yang lessen combineren we het krachtge fysieke aspect van de Vinyasa Yoga met de stilte van de Yin Yoga. De les kan beginnen met rustige Yin houdingen en dan steeds actiever worden of juist starten met Yang zonnegroeten en afsluiten met ontspannen Yin Yoga. Er wordt gezocht naar een mooi evenwicht om Yin en Yang te balanceren.

HATHA YOGA

Hatha Yoga, een rustige traditionele vorm van fysieke yoga en bestaat voornamelijk uit niet-bewegende asana's. Het is een prima vorm als voorbereiding op de actievere Vinyasa vorm van yoga om de asana's te leren kennen of wellicht gewoon jouw favoriete yogstroming. We geven Hatha en Hatha Basics en een speciale Hatha Basics les voor 55+, waar je ook als je jonger bent naar toe mag overigens. Bij Hatha houd je verschillende houdingen wat langer aan en leer je de uitlijning en bewustwording van de specifieke houdingen.

Eigenlijk zijn al onze (bovenstaande) stijlen een variatie op Hatha Yoga, of te wel fysieke yoga.

NEEM NU EEN PROEFLES: 2 VOOR € 15 OF 5 VOOR € 35
AANMELDEN PROEFLES